De deelnemers aan de Duurzaamheidsprijs komen uit zeer verschillende bedrijfstakken. Maar ze worden allemaal even hard getroffen: bij de een leidt dat tot enorme extra drukte, bij de ander is het juist té stil. Uiteraard probeert iedereen er zo goed mogelijk mee om te gaan.
Vorige week hebben wij ze allemaal gesproken. De culturele ondernemers, de detailhandelaars, de online dienstverleners, de industriële bedrijven: ‘corona’ raakt iedereen. Maar de meest gehoorde opmerking was toch dat inspelen op veranderingen – hoe bizar ook – hoort bij ondernemerschap.
IT4Kids start laptop-actie voor leerlingen
Normaal recyclet IT4Kids Foundation oude hardware en financiert dan met de opbrengst sport en activiteiten voor kinderen. Nu schakelen zij snel over op het inzamelen van laptops voor kinderen die er zelf geen hebben.
Via Doneer een Leerkans zamelen zij laptops, tablets en telefoons in. IT4Kids betaalt de verzendkosten (vanaf een DHL Servicepoint) en maakt de apparaten professioneel schoon en klaar voor hergebruik. “Op deze manier kan je makkelijk en kosteloos een kind een leerkans geven.”
Chocolaterie Pierre levert troost
Net na de opening van het ijsseizoen ging ook de winkel van Gert van Soest over op ‘social distancing’. Voor de Pasen hebben zij binnen de mogelijkheden een extraatje bedacht: zij brachten al hun trouwe klanten in Woonzorgcentra Bloemswaard, Parkwijk en Maronia een doosje gevulde paaseitjes.